Rissnekyrkan har mycket att vara tacksamma över, även lite stolta.
Två av några saker är i mina ögon, ungdomsverksamheterna Fredax & Rissne Rock som lockade ungdomar över hela Stockholm under många år.

Då det gäller Rissne Rock pratar om vi om event som Rockbutiken LIVE, Lucia & Valborgsrock
som toppar med helt fantastiska 1000 besökare 2009. Hela mitt hjärta känner tacksamhet för att ca 345 band och ca 1 700 fantastiska musiker och sångare under åren spelat på någon av våra scener, samt alla ideellt arbetande personer.

Detta skall vi fira den 12-13 oktober med The Rockband Reunion of Rissnerockers.

Målet är att skapa en svängig och kul kväll den 12 oktober klockan 19.00 med några band, musiker och sångare från vår rockera i Rissnekyrkan. Temat förutom musik är: Glädje Tacksamhet & Tillsammans.

Kvällen kommer passa alla som gillar musik och då lite rockigare tongångar. Det kommer också finnas möjlighet att köpa fika och träffas.

På söndagen kommer vi tillsammans också skapa en Rockmässa som speglar
temat för helgen. Glädje Tacksamhet & Tillsammans.

Jag är helt säker på att detta blir en häftig och härlig helg att minnas. Välkommen till två av Rissnekyrkans många event och möten denna höst.

// Håkan

Kategorier: Nyheter