6-8 september har vi årets gemenskapshelg i Rissnekyrkan. Temat blir ”Allting har sin tid”.  En härlig möjlighet att möta nya och gamla vänner inför att hösten drar igång. Kom och umgås, dela måltid, gå på workshop och fira gudstjänst! Var med alla dagar eller del av helgen.

Anmälan sker till expedition@rissnekyrkan.se eller 08-7332320 senast 1 september.

För barn upp till 16 år är det gratis. Vuxen: fredag 50 kr, lördag 100 kr, fredag och lördag 150 kr.

Varmt välkommen!

Program:

fredag 6/9

18-20               Lägerbål med korvgrillning utanför kyrkan. Ungdomsaktiviteter därefter.

lördag 7/9 (preliminära tider)

9.30                  Drop-in-kaffe

10                       Samling

10.30-12        Workshops *

12 Lunch

13.30-15        Workshops*

15-15.30        Vi avrundar dagen med sång och fika

* Exempel på workshops: målning, bibelsamtal, pilgrimsvandring, prova-på-yoga, lagsport på Rissne IP, barnmusik, barnmålning, möjlighet att vara med små barn i Öppna förskolans lokaler. Barn över 5 år kan vara med på målning utan förälder. Yngre barn är välkomna med förälder.

söndag 8/9

11                       Gudstjänst med alla åldrar. Nattvard. Kyrkkaffe.

Kategorier: Nyheter